Όταν ο παππούς συναντήθηκε γιαγιά – Κοντουκας, Κηφισιά , Πλάκα , την Ήπειρο , Λαυρίου περίπου 1905

Η γιαγιά και ο παππούς μου (Βασιλική & Δημητρης Κοντουκας):

Είμαι γεννήθηκε στο Περθ της Αυστραλίας και δεν έχω ελληνικά συγγενείς εδώ, δεδομένου ότι είναι όλα στην Αθήνα.

Αυτή η ιστορία μου είπαν κατά 85 ετών, η θεία μου η Θεοδοσία στο όγδοο ταξίδι μου στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2015. I δημοσιεύτηκε αυτή την ιστορία στο γκρουπ στο Facebook. 

Η θεία Theodisia Κοντουκας όταν ήταν 16.

Ο μπαμπάς μου Geogios Κοντουκας.

Κηφισιά, Αθήνα γύρω στο 1905 …

“Ο πατέρας μου έζησε στο Λαύριο με πέντε αδέλφια Δύο κορίτσια και τέσσερα αγόρια -. Αννέτα, Βασιλική, Κώστα, Δημήτρη, τον Γιώργο και Αριστείδη.

Anetta και ο σύζυγός της, Βασιλική και Κώστα.

“Ο πατέρας μου ζούσε στο Λαύριο με τέσσερα – πέντε – έξι αδέρφια. Δυο κορίτσια και τέσσερα αγόρια:

Αννέττα, Βασιλική, Κώστας, Δημήτρης και (τα άλλα ονόματα είναι προς ενημέρωση)”

“Ηταν το προ τελευταίο παιδί. Εφυγε απο το Λάυριο και πήγε στην Κηφισσιά. Ηταν πολυ νέος, του άρεσε να ταξιδεύει. Στην Κηφισσιά κάποιος τον είδε που ήταν άρχοντας. Το όνομα του ήταν Παπαστράτος, είχε το εργοστάσιο τσιγάρων.”

“Λοιπόν αυτός ο άνθρωπος είχε γεωτρύπανα και του είπε Αριστείδη σε θέλω να έρθεις για επιστάτης μου. Ηταν παρα πολυ εργατικός, δούλευε απο το πρωί μέχρι το βράδυ, δε σταμάταγε καθόλου, τον έκανε λοιπόν επιστάτη.”

“Η μητέρα μου, η οποία ζούσε με τον πατέρα της (Αναστάσιος Βασιλείου) και  την μητερα της (Ανθούλα Βασιλείου) στην Ακρόπολη, ηρθαν εκεί στο Παπαστράτο επίσκεψη. Εκει που ήρθαν επίσκεψη την είδε ο πατέρας μου την μάνα μου και την ερωτεύτηκε. Και αφού την ερωτεύτηκε άρχισε να πηγαίνει κάθε βράδυ κατω στην Ακρόπολη που ήταν το σπίτι της.”

“και είχε μια κιθάρα και της τραγουδούσε. Εβγαινε αυτή, και ένα βράδυ της λέει έλα κάτω και κατέβηκε. Και τηε λέει “αύριο το Σάββατο θα έρθω να σε πάρω να πάμε μια βόλτα μέχρι το Ζάππειο”

Εκείνη η καϊμένη είπε το ναι, φοβότανε βέβαια, ο πατέρας της δεν την άφηνε να βγαίνει έξω , της είχε κάνει μια μάντρα λέει μέχρι εκεί πάνω εκεί , και πάει αυτή λοιπόν και μόλις πάει αυτή εκεί, την παίρνει χωρίς να της πει τίποτα την βάζει μέσα σε ένα τρένο και την πάει στην Βόρεια Ηπειρο (Χείμαρα) 700 χιλ. απο την Αθήνα.

Εκεί στην Βόρεια Ηπειρο, ζούσε ο πατέρας του. Ο πατέρας του ο οποίος ήταν Τσίφλικας, τότες αυτούς που φύγανε , ήταν πλούσιοι και όλο το χωριό δούλευε σε αυτούς και είχαν (τσιφλίκια), τσιφλίκια λεγόντουσαν, τους λέγανε (Προύχοντες) και Κόντιδες.

“τον Παππού τον ελέγανε Κόντη , όχι το όνομα του, ήταν Κ Ο Ν Τ Η Σ. Κόντης θα πει ο άνθρωπος ο οποίος είναι πλούσιος πολυ και είναι άρχοντας σε έναν τόπο. Κι αυτός ήταν άρχοντας σε αυτόν τον τόπο και είχε εργάτες (γυναίκες, που του ‘καναν το σπίτι) σαν αυτά που βλέπουμε στις ταινίες και την πήγε εκεί.

“και είπε στον πατέρα του (Παππους) ‘τι θα κάνω τώρα, θα με σκοτώσει ο πατέρας της’ , και λέει ο πατερας του ‘να την παντρευτείς’ λεει. Θα την πας κάτω παντρεμένη. Και την παντρέψανε. Και μαζέυτηκε το χωριό, τα νταούλια, και χτυπάγανε, και τραγουδάγανε, και γελόντας αυτή η κακομοίρα, αυτή ήταν μικρή η καίμένη, 17 χρονών ουτε που καταλάβαινε τι θα γινότανε.

Κι αφου την εψαχναν και δε την βρίσκανε στην Αθήνα, όπου αυτή κατοικούσε, στην Πλάκα, το σπίτι της, ακόμα είναι εκεί. Αφού λοιπόν δεν την βρίσκανε, πήγαν οι δικοί της στην αστυνομία, έλειπε μέρες, η αστυνομία απο δω και απο κει, κι ο πατέρας της ήταν ελεκτής των πλοίων τότε, λέει είναι σε εκείνο το μέρος στην Ηπειρο, στον τάδε, δε μπορούμε να την πάρουμε γιατί ο πατέρας του είναι Κόντης, σπουδαίος δηλαδή.

Στο τέλος την βρήκαν και την έφεραν πίσω στούς γονείς της και είπαν στον Παππού να φύγει. Η Γιαγια έκλαιγε και έκλαιγε για μέρες και έτσι την άφησαν οι γονείς της να φύγει μαζί του στο Λάυριο και μετα στην Κηφισσιά. Πήρε κι όλα τα όμορφα πράγματα μαζί της. Έκανε οχτώ παιδιά. Κληρονομοί της μητέρας της τα έπιπλα που τώρα βρίσκονται στο σπίτι της θείας μου στην Εκάλη.

Η Γιαγια αγαπούσε τον Παππου τόσο πολυ που το 1967 όταν πέθανε ήταν τόσο τρελαμένη που ήθελε να πηδήξει απο ένα ψηλό ανεβασμένο παράθυρο ενός διαμερίσματος στην Αθληνα για να είναι μαζί του στο Παράδεισο.

Ο πατέρας μου μετανάστευσε στην Βραζιλία το 1953 και στην Νότια Αφρική και έπειτα στην Αυστραλία.

Εδώ υπάρχουν μερικές φωτογραφίες της θείας μου και του θείου μου στο σπίτι του Παππού μου κτισμένο στην Κηφισσιά. 

Aunty Kikki

Kikki and Uncle Odysseus

Grandpa and dad.

Grandmas antiques:






My ancestors in Lávrion

The house my grandma and grandpa lived in Lavrio in. 



Dad in Brasil. 

Dads immigration paper to Brasil found at the national archives in Rio de Janeiro.

Dad in the Greek army

One thought on “Όταν ο παππούς συναντήθηκε γιαγιά – Κοντουκας, Κηφισιά , Πλάκα , την Ήπειρο , Λαυρίου περίπου 1905

Leave a Reply

